riotqueen

Direktlänk till inlägg 3 februari 2012

Yay för att jag faktiskt är aktiv! O.O

Av riotqueen - 3 februari 2012 18:46

Alltså..
Först måste man gå i grundskolan i 9 år.
Efter det är det gymnasieutbildning i 3 år. Och vill man kunna få ett mer välbetalt jobb eller nu hur man kan säga, så måste man oftast plugga ytterligare 3- 5 år på högskola.
Och de klagar när man säger att man är skoltrött?
Jag menar... minst 12 år framför en jävla skolbänk för att man ska kunna komma nånstans i över huvud taget... Seriöst?
Och inte nog med det.
I grundskolan läser man alla ämnen. Man har liksom inget eget val. Men vad är det egentligen man lär sig?
Visst, vissa saker förstår man ju att man måste kunna, men samtidigt, de flesta sakerna är ju sånt som man glömmer bort så snart man gått ut skolan. Så, vad är meningen med det egentligen?
Och sen kommer man in på gymnasiet. Där är det lite bättre. Här får man iallafall välja vilken inriktning man vill gå, och man får tillochmed välja flera kurser man ska läsa...

MEN... De måste tro att vi orkar hur mycket som helst, för här blir det prov, stora arbeten...
Och ALLT läggs ungefär samtidigt.
Så, för att hinna måste man ibland sitta och verkligen råplugga hela dagarna efter skolan, och så är det långa dagar på det. Och jag har hört att det blir ännu värre på högskolan...
Då är min fråga: tänker dom bränna ut oss totalt?


...Men vem vet? Det kanske bara är jag som känner så..?



// Sweet

 
 
Ingen bild

Martin.

4 februari 2012 09:34

Ja, det är ju klart att dom försöker bränna ut de unga. Annars tar vi ju makten sen.... Det blir värre sen också, tyvärr. Men en dag kommer du sitta där som gammal gumma på verandan av din villa och kunna ta det lungt..... Känns det bättre nu? :P

riotqueen

4 februari 2012 22:14

HAHAHAH

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av riotqueen - 3 juni 2012 16:32

Jag har bytt blogg! Eller... ja, nästan i alla fall...threshold.webblogg.seDesignen är åt h****te.... och jag behöver typ hjälp att lära mig alla dessa koder och sånt skit så jag får den som jag vill ha den! D: *hint hint* Någon snäll själ kanske är ...

Av riotqueen - 17 maj 2012 11:55

Stooockhooolm i miiiitt hjääääärtaaa....Eller?.....Hursomhelst, det var kul i stockholm. Dirty Dancing var awesome. Och Edith Backlund var faktiskt riktigt bra!Btw så är jag ägare av 2 nya skivor! Rest In Sleaze (Crashdïet), och Apocalyptic Youth (Ca...

Av riotqueen - 6 maj 2012 16:26

Ursäkta för SJUKT DÅLIG aktivitet... :c Men jag har helt enkelt inte riktigt haft nån ork til att skriva eller så, och jag har inte riktigt vetat vad jag ska skriva om heller, med tanke på att det enda som händer nu är i princip plugg, plugg och än...

Av riotqueen - 15 april 2012 22:38


Ett år sen man såg Crashdïet.Ett år sen man träffade Lizz, Ida och Natta.Ett år sen man var så sjuuuuuukt jävla... åh..... <3 Ett år sen.Fan... Oförglömligt! <3   <3//Sweet ...

Av riotqueen - 11 april 2012 19:03

Nu tog det sådär lång tid mellan inläggen igen. Fy på mig.Nä, men jag har faktiskt haft ganska fullt upp de senaste veckorna.Det har varit MASSOR med krogshowen.Men nu är det över!Och nu, efter en vecka full av hysteriskt roliga upptåg med repetition...

Ovido - Quiz & Flashcards